Een goed gesprek

Een goed gesprek kan bijdragen aan de betrokkenheid van je werknemers. In een goed gesprek krijgen jouw werknemers namelijk de ruimte om te vertellen hoe zij hun werkzaamheden ervaren en tegen welke knelpunten zij aanlopen. Een goed gesprek wordt (vaak) geleid door een extern deskundige. Deze weet precies wat er nodig is om jou inzicht te geven in zaken op de werkvloer die normaal onzichtbaar voor je zijn. Vervolgens kun je daar actie op ondernemen. Of je werknemers met goede argumenten uitleggen waarom je dat juist niet doet.

In een goed gesprek kun je je medewerkers ook aangeven wat je als werkgever allemaal doet om hen veilig en gezond te laten werken. Dat zullen ze waarderen, want ook zij willen zolang mogelijk gezond en met plezier werken.

Blijf in gesprek met elkaar

Goede communicatie stopt nooit. Door in gesprek te blijven met je medewerkers laat je zien dat ze belangrijk voor je zijn. Dat betaalt zich terug. Blijf ook in gesprek met mensen die ziek thuis zitten, zo blijven zij verbonden met het bedrijf. En met jou.

Door goed naar je werknemers te luisteren ontdek je soms dat iemand wat extra individuele aandacht kan gebruiken. Misschien heeft een werknemer behoefte aan een taaltraining. Of is er de ambitie om door te groeien binnen of buiten de branche. Daar zijn opleidingen voor, waar je vaak ook nog een subsidie voor krijgt. Maar misschien wil iemand wel eerder stoppen met werken, de werkdruk verlagen of lichamelijke belastingen verminderen. Door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen kom je daar achter.

 

Gesprekskaart (pdf)

Bekijk deze website als

Deze website maakt gebruik van cookies.