De belangrijke rol van de vertrouwenspersoon
Het is voor medewerkers vaak een enorme stap om te komen met een melding van ongewenst gedrag. Daarom is het belangrijk dat zij goed opgevangen worden. Een vertrouwenspersoon is ervoor opgeleid om deze opvang te kunnen verlenen. Daarnaast zijn zij in staat de klachten af te handelen, te voorzien in voorlichting over ongewenst gedrag en kunnen zij adviserend en signalerend optreden.
Om de vertrouwenspersonen gecertificeerd houden en te blijven voorzien van kennis organiseert de RAS intervisiebijeenkomsten. 18 April 2023 is de volgende bijeenkomst.
Op dit moment zijn er drie intervisiegroepen. Er zijn nog enkele plekken vrij om deel te kunnen nemen. Mocht je willen aansluiten dan is dit zeker mogelijk.
Heb je vragen over dit onderwerp, ben je géén vertrouwenspersoon maar wil je wel deelnemen of wil je jezelf opgeven voor de intervisiebijeenkomsten? Laat het ons weten en mail naar info@ras.nl of neem telefonisch contact op via 073 62 00 460.